Søk i denne bloggen

lørdag 2. januar 2010

Skumsjøen 20 desember 2009

Årets sesongåpning for undertegnende ble Skumsjøen. Dette var norgescup-konkurranse nr 2. Jeg fikk desverre ikke deltatt på den første som gikk av stabelen i Trysil på Eltsjøen siden det var julemarked på Bygdøy.

Det var snøvær da vi våknet, og ganske kaldt da vi dro fra Oslo tidlig på morgenen. Da vi kom frem til Skumsjøen som ligger i nærheten av Gjøvik var ikke så værst temperatur. Synes det ble en bra dag :o)
Folket gjør seg klar før fisket. Agn handles inn og en liten prat slås av.
Det ser verre ut enn det var... Det var jo ikke så ille kaldt selv om det snødde ganske tett.
Og inne ble det spist litt niste, og slått av en prat . Alle var spente på konkurransen, og hvordan poengene i cupen skulle fordeles. Fra venstre: Niklas Strengelsrud, Roy Fjeld, Bent Fjeld, Tom Erling Haugen, Thomas Hesmyr, Eirik Gundersen, Per Fjeld, Finn Erik Lerdalen og Dag Even Nygårdseter.
Pål Fjeld, Per Fjeld, Finn Erik Lerdalen og Dag Even Nygårdseter

Jeg gikk på min "faste" plass på denne sjøen og holdt meg her hele konkurransen. Siden det ikke tar så lang tid å gå hit fikk jeg tid til å ta litt bilder før startskuddet gikk.

Alltid tid til en liten prat før startskuddet går!! Jan Fredrik Sandvold og Kenneth Ottosen

Også et detaljbilde av vakker vinternatur!!

Kenneth Ottosen og Jan Fredrik Sandvold startet ikke så langt unna meg :o)
Jeg merket jo at jeg ikke hadde vært utpå enda. Ikke herdet .... Frøys litt på fingre og tær, men det er jo bare å bevege litt på seg så kommer varmen tilbake. Vi fisket i 3 timer.

Jeg hadde 2,7 kg da konkurransen var ferdig, og "tapte" førsteplassen for Torild Langerud med ca 80 gram. Må jo innrømme at det var littebitt surt når det er snakk om bare et par fisker
:o( Men alt i alt fornøyd med sesongdebuten!
Vinneren av dameklassen ble Torild Langerud fra Raufjøringen.
Nr 2 ble meg: Kjersti Solli, også fra Raufjøringen

Totalseiren gikk til Per Harald Bekken fra Raufjøringen. Han hadde ca 5,7 kg. Han leder også Norgescupen totalt. Gratulerer PH! Hyggelig å ha deg tilbake også, etter noen års fravær :o)
Resultatlista fra Skumsjøen finner du her: http://raufjoringen.no/nyheter/?idr=359
Sånn ligger det an i Norgescupen: http://raufjoringen.no/nyheter/?idr=360

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir veldig glad om du legger igjen en hyggelig kommentar :o)