Søk i denne bloggen

lørdag 9. januar 2010

AVLYST PÅ STORSJØEN


Må si jeg ble lettet da Jim ringte og fortalte at det var avlyst på Storsjøen. Etter å ha snakket med svigermor i går, og fått vite at det var -26 grader og litt sno, når det på http://www.yr.no/ viste at det skulle ha vært -19 grader... fryktet jeg det verste. Og da vi snakket med henne i dag tidlig hadde det vært -32 grader på morgenen... Jeg har virkelig syket meg opp mentalt for å overbevise meg selv om at det ikke er såååå kaldt... Vanskelig når man er kald hele tiden!

Takk til Odal sportsfiskere for en klok avgjørelse, og gleder meg samtidig til kommende uke... Da skulle det nemlig bli levelige temperaturer!

8 kommentarer:

  1. Jasså, så du har ikke lyst å isfiske i minus 25 du?? :-)
    Det er søndag morgen - klokken er bare ni - men det er fortsatt minus 27 utenfor veggen. Nydelig flott vintervær. Lenge siden sist man opplevde dette.
    Håper det blir bedre temp til neste helg. Det ser ut som om yr.no har bestemt seg for det iallefall, selv om dette nettstedet ikke har vært helt tilregnelig de siste ukene hva angår temperatur.
    En liten kommentar til nyttårsbordet ditt: Rålekkert - så flink og kreativ du er :D

    SvarSlett
  2. Nei, jeg synes det er i kaldeste laget. Skikkelig trist at det skal være så ubehagelig å være ute i kulda når det er så vakkert...! Blir nesten allmektig når msn ser ut. Må si at det er i mine øyne noe av det vakreste naturen har å by på!
    Takk for kompliment på nyttårsbordet! Interiør er jo en lidenskap (og levebrød)... Så jeg elsker å dekke bord, og gjøre litt ekstra ut av det når jeg kan... Fint at Jim lagde maten :o) Hahaha!

    SvarSlett
  3. Vi skal ha gjester i ettermiddag, men tviler sterkt på at bordet blir så pent som ditt......tviler veldig sterkt :D
    Det blir vel noen lysestaker her og der......
    Men: Hvordan gikk det med DUKEN på nyttårsaften??

    SvarSlett
  4. Duken?? Det gikk fint med den :o)Tenkte du på noe spesielt?

    SvarSlett
  5. Det er jo slik at på nyttårsaften kan det være noen som er litt "uheldige" med mat og drikke, søler litt rett og slett.....:D
    Slik er det alltid hos oss - aldri en ren duk etter måltid :-! Plast er tingen :D (????)

    SvarSlett
  6. Neida, ingen som sølte her, men det må vel neste være første gangen. Neeei, ikke plast Torild!!!Bruk hvite linduker som tåler både kloring og vask på 60 grader... Det pleier å være en bra idè

    SvarSlett
  7. Like før våre gjester kommer, men har du et veldig godt tips for å få bort stearin på duker??

    SvarSlett
  8. Har du prøvd å legge over et kjøkkenhåndkle og stryke over. Da kan stearinen feste seg til kjøkkenhåndkleet (men fettflekk kan sitte igjen...) Eller du kan legge en løper oppå duken... Se denne linken: http://nyttogshabby.blogspot.com/2009/12/julepyntet-hjem. Eller så setter du en telysestake eller lysestake over flekken :o)

    SvarSlett

Blir veldig glad om du legger igjen en hyggelig kommentar :o)