Søk i denne bloggen

søndag 17. januar 2010

Norges cup nr 4 Søndre Øyungen 17 januar 2010

Etter et par uker uten fiske, og ei heller lyst til å fiske fordi det har vært så umennskelig kaldt var det godt å komme ut igjen. Jeg skal innrømme at jeg ikke hadde så store foventninger til vannet da erfaringene mine herfra ikke er så voldsomt... Målet for dagen var å prøve å runde kilo'n. Og dette målet ble NÅDD. YEAH!


En del av deltagerne i startområdet før utgang.
Ble litt skeptisk da vi endelig kom ut på isen. snø og overvann... Fryktet at det skulle bli rimelig tungt å ta seg frem, men heldigvis varte dette føret bare noen få meter. Resten av den delen av sjøen jeg bevegde meg på var det lett snøføre, og greit å ta seg frem.
Stemningsbilder fra isen, før startskuddet gikk
Finn Willy Eriksson og Odd Arne Svendsrud før startskuddet går.
Jim, PH og Niklas diskuterer dagens konkurranse og sammenligner vekter. Det skulle vise seg å bli jevnt i herreklassen i dag. Det ble 3 plass på Niklas, 7. plass på PH og 14. plass på Jim


Niklas, Magne og Finn Erik.
Fra veiekøen. Nils Øverby, Paul Runden og Kenneth Ottosen står for tur.
Fra premieutdelingen
Dagens totalvinner ble Boy H. Trandem fra Eidskog. Han kunne veie inn hele 3020 g. Gratulerer med seieren!
Vinneren av barneklassen var Tobias Fjeld Lismoen fra Eidskog. Han hadde 470 g.

Raufjøringens damer gjorde en bra jobb i dag. Det ble seier i damer senior til meg. YEAH! Jeg hadde 1394 g. Veldig fornøyd med første seier denne sesongen. Det må innrømmes... Tove Nygårdseter nr 2 i dameklassen med 1168 g. Nr 3 i dameklassen ble Kirsti O. Eriksson med 918 g. Ruth Ramstad ble nr 2 i damer veteran med 650 g.

Personlig er jeg ekstra fornøyd med å ha fisket nesten en hel konkurranse med pimpel/trekrok. Det er nemlig ikke hverdagskost!! Men i dag synes jeg det funket best. Jeg fikk større fisk enn da jeg slapp uti lokkemeite, og jeg slapp nesten unna snørrgjørsen. Og dem var det jo noen av... Jeg hadde vel kanskje 15-16 fisker på mine 1394 g. Overraskende høyt snitt.
Ola Sjøli fra Trysil ble vinneren av herrer veteran med sine 2316 g. Her sammen med Ruth Ramstad nr 2 i damer veteran.

Her finner du resultatlisten fra Søndre Øyungen: http://www.raufjoringen.no/nyheter/?idr=371
Her finner du hvordan det ligger an i norgescupen: http://www.raufjoringen.no/nyheter/?idr=373
Takk til Eidskog for et bra arrangement :o)

2 kommentarer:

  1. Hei på deg og grattis med 1. plassen:-)
    Forsøkte pimpel en kort stund jeg også, uten hell. Skulle kanskje ha fortsatt med pimpel for å slippe unna all den heslige, snørrete og slimete snørrgjørsen ....grrr

    SvarSlett
  2. Takk for det :o) Endelig var det min tur.
    Hehe, ja det bet ikke i hvert hull i dag (abboren altså), men min erfaring ble at den beit med en gang om den var der. Det var ikke noe vits å sitte å true i allefall ikke med pimpel. Fikk 2 snørrgjørser på lokkemeite og en på pimpel, men jeg så jo at det var mange som fikk maaaaange...

    SvarSlett

Blir veldig glad om du legger igjen en hyggelig kommentar :o)