Søk i denne bloggen

søndag 3. januar 2010

Norgescup nr 3 Vingersjøen 3 januar 2010

Ja! Det var en kald dag. La oss fastslå det en gang for alle, men det var ingen dårlig dag fiskemessig sett. Det ble tatt mange fisker, også flere med fin størrelse, og detvar mange brukbare vekter. Det var først og fremst tøft å skulle stå opp klokken 0630 nå som juleferien har ført til at døgnet er snudd her i huset, men vi kom oss opp begge to og etter mye om og men bar det avgårde til Kongsvinger og Vingersjøen. ca 1 time og 15 minutts kjøretur fra Oslo.




Trøtt, men smiler allikevel :o) Mer eller mindre frivillig. hahaha!

Enda trøttere, men gleder meg veldig til å fiske!! Og krysser frenetisk fingerene for at det ikke skal bli så j...kaldt i dag. FORGJEVES... skulle det vise seg.

Og vi skulle være heldig å få litt dagslys etterhvert... Man ser jo ut i fra bildene at det er kaldt vettu. Brrr....! Da vi kom frem tilKOngsvinger var det -19 grader. Litt i kaldeste laget synes jeg... Men det er bare å kle på seg, og gå seg varm så går det på et vis.

Gutta i påmeldinga hadde ordnet seg bra. En lånt bod med varme :o)
Niklas og Finn Erik sitter godt og varmt, og venter på deltagere. Totalt 89 påmeldte denne kalde vinterdagen.
.
Ole Gunnar tar litt bilder også :o)
Folk har samlet seg før start, til felles informasjon fra Dag Even.
Før starten
Isfiskere i lange baner. Fiskerne spredte seg ganske bra over hele sjøen, men mye forflyttninger første timen. Etterhvert ble folk sittende mer stille. Når det gjedler meg selv ble jeg sittende i samme område heel konkurransen. Jeg fikk jevnt større fisk enn det jeg har pleid å få på denne sjøen så da satset jeg heller på det enn å begynne å leite etter større mengder. Det gikk ganske greit med kulda frem til jeg i ren refleks tredde armen nedi hullet etter en 2 hg fisk som løsnet fra kroken på vei opp. Kan jo ikke la en bonusfisk slippe unna. Jeg VANT, og denne bonusfisken havnet i min pose. Men etter dette begynte kulda å ta meg. Prøvde å borre, slå floker og hoppe. Hjalp litt... Sluttskuddet klokken 14 var velkomment mottatt i mitt sinn. Møtte på Tom Erling på vei inn, og fikk overta hans varmeposer som jeg da kunne legge inni vottene. For en lykke!! TAKK :o)
Innveiing med rist. All fisken blir slengt i rista for fjerning av is og snø. Her er det Vidar Komperud sin fisk som gjennomgås. Dag Even og Tommy står ved rista.
Så er det Niklas sin tur, og den turgubben vet dere! 5,8 kg, og ca 5 av de kiloene i et hull! Jaja, det er bare å ta av seg hatten. Bra sena holdt da, Niklas :o)))
Dagens vinner: Niklas "lillbrorsan" Strengelsrud 5,8 kg
Veiekø
Gutten i røyken... eller doggen i dette tilfellet. Dogget på linsa. Tommy steker vafler... Mmmm!
Utsikten fra kiosken: Veiekø... Hva var det for liten fisk du har der Hans??? Må nok ha bedre zoom på kameraet om jeg skulle klare å fange inn den på denne avstanden :o)
Dagens vinner: Niklas Strengelsrud, Raufjøringen 5810 g
Vinner dameklassen: Torild Langerud, Raufjøringen 3146 g
Vinner Herrer veteran: Odd Arne Svendsrud, Brandval Jff 5376 g
Vinner av Damer veteran: Sonni Sangnes, Gjøvik og Toten sfk 620 g
Vinner Herrer eldre junior: Vegard Vestby, Odal SFK 1692 g
Vinner av Herrer Yngre junior Rolf Magnus Grenberg, Åsnes JFF 752 g
VInner dame yngre junior: Tirl Sofie Sandvold, Raufjøringen 214 g
Folket har samlet seg til loddtrekning, og premieutdeling. Vi skimter Bjørn Skogstad som vant en av fruktkurvene i dag. Grattis! Gratulerer også May med 2 plassen i sesongdebuten i år!
Premieutdeling på gang
Vinneren av herre veteran: Odd Arne Svendsrud får sin premie.
Også Niklas da! Igjen... Gratulerer :o)))




Vil til slutt takke Unni som stiller opp i kiosken! Deilig at både pølser, vafler og kaffe er ferdig for salg når vi kommer inn fra isen!! Uvurdelig hjelp!

Her finner du fullstendige resultatlister fra dagens konkurranse: http://raufjoringen.no/nyheter/?idr=366

Her ser du hvordan Norgescupen ligger an hittil:

9 kommentarer:

  1. Hei og gratulerer med ny blogg. Jaggu på tide at ei isfiskefrue/jente/dame også tar et slikt initiativ. Masser av flotte bilder. Savnet pappaen din - hils han fra meg :-) Torild

    SvarSlett
  2. Hei. Takk for det Torild :O) Det hadde nok blitt litt for tungt føre for ham i dag, men hilsninger skal overbringes!! Sees til helgen igjen!

    SvarSlett
  3. Veldig enig med deg om det du skrev om Unni som "engelen i bua". Kjempeflott gjort av henne. Men håper også at hun kommer til å delta på flere konk. framover....

    SvarSlett
  4. Kul blog med mye bilder. Bloggen lagt til i favoritter!

    SvarSlett
  5. Selv om jeg ikke var med, så var det artig å se alle de fine bildene som gir et godt innblikk på hvordan det var på isen ;D Grattis med ny blogg =D

    SvarSlett
  6. Takk for hyggelige kommentarer!! Du får bli med neste gang Jørgen, så blir'u med på bildene du og!!
    I dag har jeg vært å kjøpt meg superundertøy i ull for gavekort-premier!!:o)

    SvarSlett
  7. Hei du.
    Spørsmål: Den derre fiskegreia øverst til venstre på siden her - hva er det for noe?? Pynt eller spill??
    Hilsen uvitende Torild

    SvarSlett
  8. Bare pynt, ja :-) Så fint da. Måtte bare spørre, skjønner du :D
    Minus 29,5 her nå. Håper bilen starter. Ha en fin dag.

    SvarSlett

Blir veldig glad om du legger igjen en hyggelig kommentar :o)